„Jelikož se kolem dokončení rekonstrukce silničního mostu a vybudování jeho předpolí objevuje řada zkreslených informací a množí se dotazy od občanů, firem či spolků, dovolím si v následujících řádcích shrnout to podstatné.
Od samého počátku se snažíme, aby komplikace v souvislosti s rekonstrukcí mostu dopadly na občany co nejméně (viz např. s Jihočeským krajem úspěšně dojednaný obousměrný provizorní most). Zároveň se poctivě věnujeme tomu, aby se podařilo zdárně naprojektovat předpolí mostu. Bohužel jsme však přišli k téměř čistému stolu, kde k tomu nebylo hotovo skoro nic, a navíc finální projekt samotného mostu byl v podstatě znám až před rokem. Každopádně po celou dobu se snažíme intenzivně řešit tuto záležitost s projektanty, odborníky na dopravu, architekty a dalšími odborníky, aby byl projekt na předpolí kvalitně zpracovaný a řádně promyšlený ve všech detailech a návaznostech, ať už jde např. o dopravní infrastrukturu nejen v rámci centra města, návaznost na zpracovaný cyklogenerel apod. S ohledem na komplikovanou morfologii terénu a zákonné normy pro všechny typy komunikací to není vůbec jednoduchý úkol.
V rámci diskuzí na kontrolních dnech stavby jsme se zástupci odboru dopravy z Jihočeského krajského úřadu otevřeli i otázku možnosti případného využití provizorního mostu o měsíc déle (tj. do poloviny srpna), pokud bychom stihli včas doprojektovat a vysoutěžit předpolí mostu a realizace tohoto projektu by vyžadovala např. úplné či částečné uzavření mostu. Ale vzhledem k tomu, že není reálné, z důvodu lhůt pro vydání stavebního povolení a vysoutěžení zakázky, začít dříve, než bude dokončena rekonstrukce mostu, a navíc jsme byli investičními techniky a projektanty ubezpečeni, že realizace projektu na předpolí mostu by neměla výrazným způsobem omezit dopravu hlavním průtahem městem, tak jsme již dále tuto diskuzi nerozvíjeli a ani jsme vedení kraje s tímto požadavkem vůbec nekontaktovali. Ostatně je pravdou, že skloubení obou investičních akcí by i z hlediska přístupu na staveniště bylo značně problematické.
Přesto se snažíme využít současné uzavírky a doladit případné problémové věci. Nyní tak např. v předpolí mostu na levém břehu probíhá ve spolupráci s Vltavotýnskou teplárenskou nutná oprava vodovodu. Se Správou a údržbou silnic Jihočeského kraje je následně dohodnuto položení nového asfaltového povrchu v šíři celého jízdního pruhu. Vše by mělo proběhnout před plánovaným zprovozněním mostu, které je dle stále platného a dodržovaného harmonogramu v plánu zhruba v polovině července.
Další věcí, kterou mj. řešíme, je obnova objízdných tras, kterou má na starosti Jihočeský kraj jako investor akce. V Týně opravy komunikací probíhají průběžně, ale zároveň již samozřejmě řešíme i finální obnovu komunikací po dokončení rekonstrukce. Předběžně jsme dohodnuti, že v ulicích Pod Kostelem a Děkanská budou opraveny pouze výtluky, tak jak to probíhá již nyní, protože v následujících letech chystáme v souvislosti s rekonstrukcí parkoviště pod kostelem rozsáhlé úpravy, které se budou týkat i těchto okolních ulic. Co se týká opravy Žižkovy ulice, tak je předběžně dohodnuto, že by na jaře příštího roku proběhla obnova povrchu v celé této ulici s tím, že by tam v rámci této akce město zrealizovalo i nutné opravy vodovodu a kanalizace. Doufám, že se to podaří dotáhnout do konce. Jsem rád, že se zástupci kraje dokážeme dospět ke smysluplným řešením.
Předpolí mostu plánujeme zahájit hned, jak to bude možné, ale především tak, abychom co nejméně omezovali provoz ve městě. Jistě bude nutná etapizace. Některým omezením se však zkrátka nevyhneme. Ale věřím, že až bude hotov nejen most, ale i právě zmíněná předpolí, budou nově vzniklé veřejné prostory a komunikace veřejností pozitivně přijaty a plně využívány". Karel Hladeček (ProTejn), starosta města