V rámci stavby tunelu pod nádražím je plánováno snesení stávající lávky přes kolejiště. V současné době lávka prochází od západu podchodem pod 1. a 2. kolejí, následuje rampa, vlastní lávka přes kolejiště, rampa do Suchého Vrbného. V nové podobě, ale musí přemostit i současné koleje, tedy 1. a 2. kolej. Rada města na svém jednání 4. března 2024 schválila řešení nové lávky.
„Její stavba je plánována v těsné součinnosti s Jihočeským krajem a stavbou tunelu pod nádražím. Tyto klíčové investice je nutné koordinovat s ohledem na postup provedení stavebních prací a s tím související plánování výluk. Rada vybírala z pěti variant. Tři navrhované lávky byly na jižní straně, které však neumožňují vybudování stálých podpěr v kolejišti, instalace tělesa lávky by musela být najednou a pokud vím, v České republice je taková speciální technika velmi obtížně dostupná. Navíc by došlo k rozšíření výluk a výraznému zvýšení nákladů. Proto se radní rozhodli pro variantu č. 5 na severní straně v subtilnějším provedení extradosed, která umožňuje vybudování dvou podpěr v kolejišti, což mimo jiné, umožní postupně přisazování bloků, které tak může kopírovat plánované výluky v souvislosti s výstavbou tunelu,“ uvedl náměstek primátorky Lubomír Bureš s tím, že návrh nové lávky nijak nepřevyšuje okolní zástavbu a zachovává tak prostorový ráz té původní. „Jde o investiční akci města a my budeme samozřejmě hledat dotační možnosti,“ dodává náměstek.