„U rekonstrukce staveb, které dlouhá léta slouží veřejnosti, je pro nás obzvlášť důležité, aby splňovaly ty nejpřísnější nároky na funkčnost, bezpečí i estetiku. Kvalitní architektura je totiž tím odkazem, který nám předali naši předkové a my jsme povinni ji zachovat i pro další generace,“ uvedl hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba a upozornil na unikátní nové technické řešení konstrukce mostu.
Celá stavba trvala podle náměstka hejtmana pro oblast investic Tomáše Hajduška 230 dní. „Během necelých dvou stavebních sezon se podařilo most kompletně zrekonstruovat a zachovat přitom jeho jedinečný ráz, díky kterému je po právu dominantou města. Zároveň došlo k rozšíření vozovky na mostě na 6 m, což ještě zvýší bezpečnost dopravního provozu,“ upozornil Hajdušek. Jihočeský kraj podle něj za kompletní rekonstrukci mostu zaplatil celkem 36 milionů a město Vodňany dva a půl milionu. „Peníze od města byly využity na rekonstrukci stálého a slavnostního osvětlení i na výstavbu betonové lávky pro pěší,“ doplnil náměstek pro investice.
Původní most byl postaven v roce 1926. Díky zvolenému technickému řešení rekonstrukce se stává unikátním, a to především zásluhou předpjaté konstrukce mostu s železobetonovou lávkou vetknutou do římsy, kterou navrhla projekční kancelář Pris spol. s r.o. Brno.
Zhotovitel stavby: Sdružení stavebních firem SUPER-KRETE CZECH s.r.o. a SIMOST s.r.o.
Projektant stavby: Pris spol. s r.o. Brno
Doba rekonstrukce: 11. 7. 2022 - 30. 5. 2023
Původní rok výstavby: 1926
Celková cena stavby: 38,5 mil Kč